dondurucuda et saklama


Dondurucuda et saklama: Et saklama işi, derin dondurucuda saklanacak gıdaların başında gelir. Derin dondurucuda et saklamanın bazı incelikleri vardır. Bu inceliklere dikkat edilirse, etin çözdürülmesi ve etin ziyan edilmesinin önüne geçilir. Önce, dondurucuda nasıl et saklamalıyız? Yemeklik, ızgaralık, şişlik, kavurmalık, sarmalık veya dolmalık diye eti sınıflayalım ki; sakladığımız et, amacımıza uygun olsun. Ardından, sınıfladığımız eti ihtiyacımız kadar porsiyonlara bölelim ve poşetliyelim. Ben eti derin dondurucuda kemikli et, yemeklik kuşbaşı et, kıyma ve ızgaralık et olarak saklıyorum. Porsiyon miktarını ihtiyacıma göre belirliyorum ve ayırdığım eti, kemiği, kıymayı ayrı ayrı streçe sarıyor ve dondurucuya kaldırıyorum.

Eti saklamak için illa streçe sarmak gerekmez. Buzdolabı torbalarına veya kilitli buzdolabı poşetlerinede pekala et konabilir. Elinizde hangisi varsa, eti onunla saklayabilirsiniz. Kuşbaşı eti, kıymayı ve ızgaralık eti poşetlerken; etin dondurucudan çıkardığımda çabuk çözülmesi için, yassı vaziyette ambalajlıyorum. Bu şekilde et dondurucudan çıkarıldığında çabucak çözülüyor. Derin dondurucuda pişmiş eti ve hatta kıymayı köfte yaparakta saklıyorum. Önemli olan, eti ne amaçla derin dondurucuda sakladığınızdır. Derin dondurucuda et saklamnın başka bir ayrıntısı ise, ambalajladığınız etin üzerine ne eti olduğunu ve hangi tarihte ambalajladığınızı yazmaktır. Bunun için tükenmez kalem kullanmalısınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo kıyma için sucuk baharatı hazırlama

tavada et kızartma

maş fasulyesi nasıl ıslatılır

tavada brokoli sote