1 kişilik tavada yağlı gözleme yapımı


1 kişilik tavada yağlı gözleme yapımı: Çeşit çeşit tavada yağlı gözleme yaptım. Hiç attığım olmadı, oturdum yedim. En son yaptığım gözleme fena olmadı; üzeri kıpır kıpır, içi yumuşak çok hoş oldu. Hamur işine çok meraklıyım, yarım saat içinde istediğim gözlemeyi yaparım. Hamur yoğurma en fazla beş dakikamı alır. Bu konuda çok pratiğim ve tuttuğumu koparrım. Hamur yoğurma işimde, her zaman uyguladığım belli ölçüm var. Bir bezelik hamur yoğururrum, kasenin içinde. Bazen 150 gr, bazen de 200 gram ağırlığında hamurum olur. Karambole hamur yoğurmam, kaç gram hamura ihtiyacım varsa, o kadar.

Bu gün yağlı gözleme yemek istedim. 200 ml. su bardağımla kasenin içine unu, bir çay kaşığı tuzu ve 100 ml. çay bardağıma suyu koydum üç dakikada hamuru yoğurdum ve bezemi yaptım. Dolapta bizim yağ vardı, onu yumuşasın diye önceden çıkarmıştım. Beze, 210 gram geldi. Bezeyi 40 santim açtım, içine 70 gram margarin sürdüm. Zarf gibi katladım, diğer yarısınıda üzerine katladım ve 24 santim kare olarak açtım. Tekrar, kareyi tekrar birbiri üzerine kapattım ve tekrar 24 santim kara olarak açtım. Ocakta tavanın üzerinde önlü arkalı pişirdim (çok güzel olmuştu) bir solukta yedim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo kıyma için sucuk baharatı hazırlama

tavada et kızartma

maş fasulyesi nasıl ıslatılır

tavada brokoli sote