14 tane cevizli incir dolması


Mübarek gün, insanın her şeyi canı çekiyor. İftar için, yapması kolay olanlardan cevizli incir dolması tam benlikti. Kuru yemişçiden yarım kilo Aydın inciri aldım. Yarısını ayırdım, yarısını da doldurayım dedim, saydım 14 tane incir. Fazla uzatmıyayım inciri doldurdum, pişirdim ve soğumaya bıraktım, zaten iftara epey zaman vardı. Aklımdan, yerken üzerine kaymak koymak geçti. Evde kaymak yoktu, markete gitmeye üşendim. Bizim evde akıl veren çoklukta, biri ben krema yaparım dedi. Sözünde durdu, iftara yakın zamanda krem şantiden krema yaptı.

Cevizli incir dolmasını nasıl yaptım: Bir su bardağı ceviz içini bıçakla doğradım. İncirleri ılık suya koydum, yumuşattım. Tabanlarına bıçakla birer çizik attım ve içlerini bolcana cevizle doldurdum. İncirlerin sap kısmı yukarı gelecek şekilde tencereye dizdim. Üzerlerine 1.5 su bardağı su, yarım su bardağı toz şeker serptim ve koydum ocağa. Tencere kaynayınca kapağını kapattım, ateşi iyicene kıstım. İncirler yumuşayıncaya kadar yaklaşık 20 dakika pişirdim. Ocaktan aldım soğumaya bıraktım. Sağ olsun bizim akıllı da üzerinin kremasını halletti.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo kıyma için sucuk baharatı hazırlama

tavada et kızartma

maş fasulyesi nasıl ıslatılır

tavada brokoli sote