pilav yapar gibi makarna yapmak


Pilav yapar gibi makarna yapmak ve yapılan makarnayı yerken, makarna bu kadar lezzetli olur mu ya! diye söylenmek, hoş bir şey. Bu sözü söyleyebilmek için, makaranayı pilav gibi pişirmesini bilmek gerek. Bütün yemekler ölçüyle yapılır. Kimi göz kararı ölçü alır, kimi ölçü kabı kullanır, kimileri terazi ile tartar. Yemek yapımında kullanılan malzemeler böyle ölçülür. Makarna ve erişte pilav gibi pişirilebilir. Resimde görünen Nuh'un Ankara Makarnası'nın yüksük makarna çeşiti pilav gibi pişirildi. Bu şekilde makarna pişirilirken soğuk su kullanılmaz. Makarnaya kaynar su ilave edilir ve bir nedenle makarnanın suyu yetmezse, yine kaynar su takviye edilir.

İçinde neler var: Sarımsak, zeytinyağı, domates salçası, tuz ve haliyle yüksük (100 gr.) makarna. Yüz gram makarna normalde iki kişiye yeter, obur birini ancak doyurur. Bu makarnayı nasıl yaptım izleyin. Bir diş sarımsağı doğradım ve üç kaşık zeytinyağında kavurdum. Üzerine yarım kaşık domates salçası koydum, yine kavurdum. Peşinden makarnayı ilave ettim, karıştırdıktan sonra; üzerini kapatacak kadar kaynar su ve bir çay kaşığı tuz koydum. Tuzunu ayarladım ve tencereyi bir defa fokurdattım, kapağını kapadım, ocağı iyice kıstım ve suyunu tamamen çekene kadar (17 dakikamı aldı) pişirdim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo kıyma için sucuk baharatı hazırlama

tavada et kızartma

maş fasulyesi nasıl ıslatılır

tavada brokoli sote