Kavrulmuş Erişte Pilavı


En sevdiğim pilavlardan biridir, kavrulmuş erişte pilavı. Çeşit çeşit erişte pilavı yaparım; cevizlisini, keşlisini, domateslisini, bulgurlusunu, salçalısını, etlisini, sebzelisini, mercimeklisini falan. Şu erişte pilavını hiç hamur yaptığım olmadı, çünkü nasıl yapacağımı iyi biliyorum. Sağ olsun, teyzem öğretti çocukken. O gündür bu gündür, yapar yapar yerim. Favorimde tereyağlı salçalı erişte pilavıdır. Tereyağında köy salçasını kavurur, öylece haşlanmış eriştenin üzerine dökerim. Su neyim kullanmam, hani yaparlar ya, salçayı kavurduktan sonra su katarlar, ketçap gibi şey olur. Ben yapmam.

Bu erişte pilavını şöyle yaptım; tencerenin içine doldurdum suyu kaynattım. Az tuz attım karıştırdım. Üzerine bir kase erişteyi boca ettim, tam on beş dakika haşladım. Ocaktan aldım kevgire koydum süzdüm. Ben haşlanmış erişteyi sudan geçirmem, ne olur ne olmaz vitamini kaybolur. Büyüklerimden öyle öğrendim, öylece devam ediyorum. Ardından tereyağını erittim, üzerine kuş gözü kadar minnacık salça koydum ki, biraz ekşilik versin. Uzatmıyayım salçayı da kavurduktan sonra eriştenin üzerine döktüm, güzelce karıştırdım, kapağını kapadım ve 20 dakika beklettikten sonra, oturdum bardak bardak vişne suyu ile birlikte yedim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo kıyma için sucuk baharatı hazırlama

tavada et kızartma

maş fasulyesi nasıl ıslatılır

tavada brokoli sote