sütlü şehriye çorbası kim sevmez ki


En sevdiğim çorbalardan biri, sütlü şehriye çorbası. Ne zaman dolapta süt artmıştır, yapacağım ilk şey sütlü şehriye çorbasıdır. Süt artmadığı zamanlarda kendim için bu çorbayı yaptığım olmuşmudur, hatırlamıyorum. Bunun dışında özel istek üzerine yeğenlerime bir kaç kez yapmışımdır. Hatta bir keresinde sütlü şehriye çorbası (yeğenlerim ve arkadaşlarına) az geldiğinden peşi sıra tekrar yaptım. Yapımı çok çok kolay ve içimi de. Sütlü çorba içerisine bulgur, pirinç, yarama ve şehriye konulduğu gibi; bazen küp doğranmış, kıtır kızartılmış ekmekte koyarım. Kıtır ekmekli sütlü çorba yaptığımda şeker veya bal ile tatlandırrım, tatlı sütlü çorbanın yenmesine doyum olmaz.

Ne ise, sütlü çorba konusunda anlatacaklarım çok ya, yerimiz dar. Gelelim şehriyeli sütlü çorba yapımına; bir su bardağı süt için bir kaşık tel şehriye, iki bardak dolusu süt için, bir bardak su kullanırım. Tereyağını ise, bir yemek kaşığını aşmam. Bu çorbayı 2 bardak süt ve bir bardak su ile yaptım. Çünkü artan süt iki bardaktı. Tencerede bir kaşık tereyağını ertikten sonra üç kaşık tel şehriyeyi ilave ettim, hafif kavurdum. Üzerine 2 bardak süt, 1 bardak su koydum kaynattım. Çorba kaynamaya başlayınca ocağın altını kıstım ve 5 dakika süre bitiminde ocağı söndürdüm. Çorbanın tuzunu ilave ettim, doldurdum kaseye bir seferde (ekmeksiz) hepsini içtim ve kalktım.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo kıyma için sucuk baharatı hazırlama

tavada et kızartma

maş fasulyesi nasıl ıslatılır

tavada brokoli sote