şahane ıspanak yemeği


Dillere destan, şahane ıspanak yemeği yaparım. Yaptığım yemeğin müşterisi bol olur, az yaptığımdan dolayı talebi karşılayamam. Belki yemeğimin süper oluşu ve bol beğeni toplayışının sebebi az olduğundandır. Ispanak yemeğimde tatlandırıcıları sınırlı kullanırım. Örneğin; domates salçasını çok çok az kullanırım. Bir kilo ıspanak için normal doldurulmuş bir tatlı kaşığı domates salçası kullanırım ki, yaptığım yemek yerken dilimi burmasın. Aynı zamanda pirinci de az kullanırım. Fazla pirinç kullanırsam, pirinç ıspanak yemeğimi pilava döndürebilir. Ispanak yemeğimde yağ ve su miktarınada dikkat ederim. İşte şahane ıspanak yemeğimi bu ayrıntılara dikkat ederek yapıyorum.

Şahane ıspanak yemeğimi nasıl yaptım: Yarım kilo ıspanağı bol su ile yıkadım ve suyunu süzdüm. Ardından kuşbaşı doğradım ve bir kaba koydum. Tencerede 4 çorba kaşığı zeytinyağında doğradığım bir soğanı, bir çay kaşığı salçayı kavurdum. Üzerine 1.5 çay bardağı su, doğradığım ıspanağı, yıkayıp süzdüğüm bir çorba kaşığı pirinci ve tuzu ilave ettim. Tencereyi karıştıra karıştıra ıspanağın diriliğini giderdikten sonra, tencereyi bir defa fokurdattım ve kapağını kapattım. Ocağın gaz ayar düğmesini sol tarafa döndürerek tamamen kıstım ve duvarda asılı saate baktım. Tam 20 dakika bitiminde tencereyi ocaktan aldım.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo kıyma için sucuk baharatı hazırlama

tavada et kızartma

maş fasulyesi nasıl ıslatılır

tavada brokoli sote