kavurga nasıl kavrulur


Fakirin fukaranın, garibin gurabanın çerezi kavurgadır. Kavurga deyince, ilk akla mısır kavurgası ve buğday kavurgası gelir. Mısır kavurgası ile buğday kavurgası yapımında tandır üzerinde veya ocak üzerinde kavurga sacı kullanılır. Mısır kavrulurken mısır, kül ya da toprak üzerinde kavrulur. Buğday kavurgası yapımında kül ve toprak kullanılmaz. Buğday doğrudan kavurma sacı üzerinde kavrulur. Buğday kavurgası her cins buğday kullanılarak yapılır. Aşure buğdayı ile buğday kavurgası yapılmaz. Aşure buğdayı işlenmiş buğdaydır, diğer buğday kavurgalarının verdiği tat ve aromayı vermez. En hoş kavurga sert buğday çeşitleriyle yapılır. Örneğin; durum buğdayı.

Buğday kavurmak, aynen çiğ kahve kavurmak gibi; sabır ve özen ister. Buğday kavrulduğunda üzerinde siyah benekler olmaması gerekir. Siyah benekli buğday kavurgası acı alur. Buğday gereği gibi kavrulmamış, yüksek ısıda yanmıştır. Bu nedenle buğday kavururken orta ateş veya bir tık altı düşük ısı kullanmak gerekir. Buğaday kavurgamı nasıl yaptım? Sert buğdayı tozundan toprağından ayırmak için yıkadım ve elek kullanarak süzdüm. Kavurma sacını ocağın en büyük gözü üzerine koydum ve ocağı yaktım. Sac ısınınca buğdayı ilave ettim ve başladım karıştırmaya. Buğdaylar patlamaya başlayınca ocağı ayarladım. On dakika bitiminde kavurgamı kavurdum.

Bildiğim buğdaydan yapılan kavurga çeşitleri: Çedeneli buğday kavurgası, aspirli buğday kavurgası, kuru üzümlü buğday kavurgası ve dutlu buğday kavurgası. Çedene ve aspir buğday kavrulduktan sonra, kavurganın içerisine (ayrı ayrı) konur ve karıştırılır. Kavurganın içine çedene ile aspir birlikte konmaz. Aspir ve çedene kavurganın içine karıştırılmazdan önce sac içinde kavrulur, çiğ konmaz. Kuru üzüm ve dut ise, kavrulmuş buğdayın içine doğrudan karıştırılır. Benim en hoşuma giden kavurga ise, çedeneli kavurgadır, yenmesine doyum olmaz. Buğday kavurgasını ezince veya rondodan geçirilince kavut unu elde edilir. Bu unla çok çeşitli yemek ve tatlı yapılır.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo kıyma için sucuk baharatı hazırlama

tavada et kızartma

maş fasulyesi nasıl ıslatılır

tavada brokoli sote