20 dakikada tatlı kıyır kurabiye


20 dakikada tatlı kıyır kurabiye tarifim, kurabiye yapıpta bi türlü kıyırlığı tutturamayan kıyırzedeler için hazırlanmıştır. Bu tarifte, öyle tepsi tepsi kurabiye yapacak miktarda malzeme yoktur. Bir tepsi kurabiye yapacak şekilde malzeme verilmiştir. Kullanacağınız unu 200 ml. lik su bardağı ile ölçün. Teraziniz varsa, 330 gram un işinizi görür. 100 gram tereyağı veya margarinle katı yağ işini çözmüş olursunuz. Tereyağlı yaparsanız, kurabiyenizin tadına doyum olmaz. Bir yumurtanın sarısını kurabiyenin üzerine sürün, beyazını hamurun içine katın. Beş yemek kaşığı sıvı yağ kullanmanız gerekiyor. İstediğiniz sıvı yağını kullanabilirsiniz. Ben, zeytinyağı kullandım. Yarım çay bardağı yoğurt, bir çay bardağı toz şeker, bir çay kaşığı tuz, yarım paket hamur kabartma tozu diğer malzemeleriniz.

Tatlı kıyır kurabiye'yi nasıl yaptım. 100 gr. tereyağını erittim, hamur yoğurma kabına koydum. Üzerine beş yemek kaşığı zeytinyağı, yarım çay bardağı ölçüsünde yoğurt, bir çay bardağı toz şeker, bir çay kaşığı tuzu koydum ve güzelce karıştırdım. Unun yarısını üzerine ilave ettim ve unun üzerine yarım paket hamur kabartma tozunu serptim. Malzemenin üzerine kalan un'u da azar azar ilave ederek, hamuru yoğurdum. Yoğurduğum hamuru tek beze yaptım, streçledim ve yarım saatliğine dolaba koydum. Sonra çıkardım, tezgaha az un serptim ve hamuru merdane ile yarım santim kalınlığında açtım. Açtığım hamuru pasta kesme çemberi ile kestim ve peşinden  yanmaz kağıt serdiğim fırın tepsisine dizdim. Üzerine yumurta sarısı sürdüm, çatalla şekil verdim, fırında 180°C derecede 20 dakika pişirdim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo kıyma için sucuk baharatı hazırlama

tavada et kızartma

maş fasulyesi nasıl ıslatılır

tavada brokoli sote