el açması kıymalı börek, tavada


Şipşak el açması kolay, kıymalı börek. Buzdolabımda her daim, börek yamak için kase içinde kavrulmuş kıymam hazırdır. Börek yapmak için zamanım sınırsızdır. Günün her saatinde istediğim böreği kaşla göz arasında yaparım. Yaptığım böreklerin tadı, görünümü ve lezzeti börekçilerdeki böreği aratmaz. Başta hamurlu işlerin yapımına dair özel ilgimden dolayı börek yapmasını ve yemesini severim. Bu kolay börek tarifimde bu ilginin ürünü olsa gerek. Kolay kıymalı böreği mayasız hamur yoğurur, serpme börek yufkası gibi açar, içine (kıyma şart değil) istediğim harcı hazırlar koyar ve ocak üzerinde teflon tavada kızartırım. Yine aynı hamuru kullanarak kol böreği yapar, fırında pişirim. Ben yaptığıma göre siz niye yapmıyasınız ki, deneyin bakalım nasıl oluyormuş.

Kolay kıymalı böreği nasıl yaptım? Bir buçuk su bardağı un, bir çay bardağı su ve bir çay kaşığı tuz ile hamur yoğurdum ve 15 dakika dinlendirdim. Hamuru dörde böldüm ve beze yaptım. Tezgahı sıvı yağ ile çok hafif yağladım. Üzerine tek bezeyi koydum ve oklava ile tatlı tabağı büyüklüğünde açtım. Ardından açtığım hamurun üzerini hafif sıvı yağ ile yağladım. İki elimin avuç içiyle hamuru dairesel olarak 40 cm. açtım. Açarken yufka kağıttan daha ince olabilir ve yırtılabilir. Hiç sorun değil, varsın yırtılsın. Açtığım hamuru zarf şeklide katladım ve kare yaptım. Karenin orta yerine kıymalı içi serpiştirdim ve hamuru tekrar zarf şeklinde kapattım. Teflon tavayı hafif yağladım, orta ateşte alt üst ederek pişirdim.

Kıymalı içi nasıl yaptım? 150 gr. dana döş kıymasını az yağ içinde taneleşinceye kadar kavurdum. Ardından yemeklik doğradığım iki soğanı ilave ettim, karıştırdım ve ağır ateşte soğanlar şeffaflaşıncaya kadar kavurdum. İç harç kavrulduktan sonra üzerine karabiber, tuz ilave ettim ve iç harcın tuzunu karar hale getirdim. Tavayı ocaktan aldım ve soğumaya bıraktım. Siz dilediğiniz börek içini hazırlayabilirsiniz. Örneğin; ıspanaklı veya peynirli olabilir. Aynı hamurdan kol böreği yapmak istediğimde, hamuru biraz fazla yoğuruyor ve bezeleri büyük alarak, böreğimi şipşak yapıyorum. Afiyet olsun.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo kıyma için sucuk baharatı hazırlama

tavada et kızartma

maş fasulyesi nasıl ıslatılır

tavada brokoli sote