fakir tatlısı


Fakir tatlısı ya da anne tatlısı; kafanızı yormayın fazla, ikiside aynı kapıya çıkar. Annelerimiz olmazları denkleştirir bizler için var eder, bütün annelere sevgiler. Fakir tatlısı un, yumurta, yoğurt, süt, sıvı yağ, sirke, karbonat veya kabartma tozu ile yoğrulan hamurdan şerbetli bir tatlıdır. Bu fakir bütün şerbetli tatlıların atasıdır. Her şerbetli tatlının kapağını kaldırdığınızda fakir tatlısı sırıtır. Fakir tatlısının yapımı ve   yemesi o kadar kolaydır. Şerbetini koyu yaparsanız eğer; kıtırlığı yüzündan fakir tatlısı, kardeşler arasında bir olaydır. Bu tatlının tarifi; haminnemizden annemize kalan bir yadigardır, bizlerde bu yadigarı korumaya devam ediyoruz.

Fakir tatlısı yapımında ölçek olarak, bir yumurtanın içi boşaltılmış kabuğu kullanılır. Yumurta kabuğu üstten bir tatlı kaşığı girecek kadar delinir, beyazı ve sarısı boşaltılır. İşte elinizde kalan boş yumurta kabuğu, fakir tatlısının malzeme ölçüsünü alacağınız kabınızdır. Gözünüzde canlandırdığınızda, yumurta kabuğu ile ölçülen malzemelerle yapılan tatlının dişinizin kovuğuna yetmiyeceğini düşünebilirsiniz. Yanıldığınızı tatlıların kızartılıp tabağa konduğunu gördüğünüzde farkedersiniz. Vereceğim ölçülerle yapılan tatlı, altı kişilik aileye yeter ve artar bile. Fazlasını yapmak için; ölçülerin katları rahatlıkla kullanabilirsiniz, sıkıntı yok.

Fakir tatlısını nasıl yaptım? Önce iki su bardağı dolusu unu eledim ve bir kaba koydum. Ardından; bir yumurtayı üstten kırdım, beyazını ve sarısını hamur yoğurma kabına koydum. Üzerine bir yumurta kabuğu dolusu yoğurt, bir yumurta kabuğu dolusu ayçiçek yağı, bir yumurta kabuğu dolusu süt ve bir tatlı kaşığı dolusu sirkeyi ilave ettim ve güzelce karıştırdım. Karışımın üzerine bir miktar un serptim, bir çay kaşığı silme doldurduğum karbonatı ilave ettim, azar azar un ilave ederek ele yapışmayan ve de sert olamayan, hamuru yoğurdum ve dinlenmeye (15 dk.) bıraktım. Hamur için 1.5 su bardağı un kullandım. Kalan unu ise, hamuru açmakta kullandım.

Hamur dinlendikten sonra sekiz eşit parçaya böldüm ve beze yaptım. Bezeyi un kullanarak açabildiğim incelikte yufka açtım. Yufkayı bir tarafından kaldırarak yarısına kadar kapattıktan sonra, diğer yarısını da üzerine kapattım. Yufkayı enlemesine üç eşit parçaya bıçakla böldüm. Her parçanın iki başını parmaklarımla sıkıştırarak şekil verdim. Ardından, fazla kızgın olamayan yağ içerisinde güzelce kızarttım ve soğuk şerbetin içine attım. Verdiğim ölçüdeki fakir tatlısı için; 2 su bardağı toz şeker, 2 su bardağı su ve çeyrek limonla yapılan koyu şerbet yeterlidir. Tatlının yufkasını şeritler halinde keserek çatal tatlısı gibi kızartabilirsiniz. Tavsiye ederim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo kıyma için sucuk baharatı hazırlama

tavada et kızartma

maş fasulyesi nasıl ıslatılır

tavada brokoli sote